Banner
Hamileler için YogaFit
Ülkemizde hamilelik söz konusu olduğunda yeme-içmeye ilişkin birçok kısıtlamanın rafa kalkması, hamilelik sürecinin ve sonrasının sağlık halini olumsuz etkileyebilmektedir.

Her insanlık durumunda olduğu gibi hamilelikte de, doğru egzersiz oldukça önemlidir. Hamilelik boyunca sağlıklı bir beden formu tutturmak ve doğum sonrası etkiler içerisinde beden ve zihin açısından oluşabilecek kimi olumsuzları bertaraf etmek için doğru bir hareket rutini şarttır. Hamilelik sürecinde düzenli spor yapanların kendi bütünsel sağlık hallerinin daha gelişkin olması, mutlu bir hamilelik sürecinin de bir parçasıdır. Hamilelik dönemlerinde en büyük problem kişinin ağırlık merkezinin yer değiştirmesidir. Yer çekimini de düşünecek olursak omurgada postür bozukluklarını görmek an meselesidir. Bu bağlamda  kişinin hamilelik süresince uzman doktor kontrolü ve uzman spor eğitmeni eşliğinde emniyetli ve en güvenli şekilde spor yapması önerilir. Bu tarz sporların içerisinde yoga ilk üç ay (12 hafta) sonrası yapılabilecek düzenli hareketlerin içerisinde en uygunlarından biridir. Bu dönemde sırtüstü yatar pozisyondaki egzersizler, bebeğe baskı oluşturacağından ve bebeği oksijensiz bırakacağı için kaçınılması gereken egzersizlerdir. Bunun yerine yan ve oturma pozisyondaki hareketler anne ve bebek için en güvenilir pozisyon olacaktır.